19. august 2011

Sommerferiestrikk

Jeg må alltid holde på med mange strikkeprosjekter samtidig for å ikke gå lei underveis. Dette er jo et litt sent blogginnlegg i og med at jeg er tilbake på jobb og sommeren har tatt kvelden, men her er i hvert fall det jeg har holdt på med på strikkefronten i sommer.

Pickles soljakke


Kjøpte soljakke-kit og Pickles-boka før sommeren. Strikket på ½ pinnestørrelse mindre enn oppskriften siden jeg strikker litt løst. Vanligvis blir da størrelsen korrekt, men synes jakka ble i minste laget… Strikket til og med to ekstra striper etter råd fra G-Anette for å få den lengre. Får se om den blir litt større hvis jeg damper den litt

Oppskrift finner du også hos Pickles.

Babytøfler



Søte små tøfler i barselgave til en liten gutt født i juli. Strikket i Drops BabyAlpaca Silk etter dansk oppskrift herfra.

Monsterbukse


Er ikke ferdig enda, skal gis bort i barselgave til en liten jente som foreløpig er på overtid inne i mammas mage J Strikket i dobbel tråd Sandnes Lanett etter oppskrift fra Smoochie.

Tante Eias hettedress


Etter oppskrift fra min favorittoppskriftsbok for babyer – Myk Start. Dette er (nok en) gave til en ventet januarbaby, så han trenger tjukk god ull (Lima fra Drops) for å holde seg varm. Har kun blitt ferdig med ermene, men har begynt på et bein nå.

2 kommentarer:

  1. Jippiii, så fin blogg!! Gleder meg til å følge deg min skjønne. Nydelige ting du strikker som alltid. God klem fra meg

    SvarSlett
  2. Sååå fin blogg :) kommer til å få masse gode ideer fremover her skjønner jeg:) og ja... Vi må finne på noe eldig snart. Hva med tirsdag? Stooor klem

    SvarSlett